Open Call: Nieuwelingen

May

Het Van Eesteren Museum nodigt makers, designers en kunstenaars uit om een bestaand werk in te dienen voor de tentoonstelling Nieuwelingen. In de tentoonstelling worden kunstwerken van makers en kunstenaars uit Nieuw-West getoond. Als je wordt geselecteerd dan maakt jou kunstwerk deel uit van de tentoonstelling Nieuwelingen.Te zien in het Van Eesteren Museum. Aanmelden voor de Open Call kan tot en met 10 mei 2024.

Nieuwelingen
De tentoonstelling Nieuwelingen toont talent, kunstenaars en makers uit Nieuw-West. De tentoonstelling maakt deel uit van het Blauwe Zone Festival. Tijdens dit festival organiseert het Van Eesteren Museum samen met culturele instellingen en makers uit Nieuw-West een open atelierroute, waarin workshops, lezingen, food en fietstours een weekend lang centraal staan. Het Blauwe Zone festival vindt plaats in het weekend van 6 en 7 juli 2024.

De tentoonstelling Nieuwelingen wordt getoond vanaf 20 juni t/m 14 juli 2024 in het Van Eesteren Museum.

Criteria

Het enige criterium voor deze Open Call is dat je in Nieuw-West woont of werkt!

Hoe doe ik mee?

- De deadline voor inzendingen is 10 mei 2024.

- Lever maximaal vier pagina’s met gemaakt werk plus afmetingen aan.

- Met artistieke verklaring en/of biografie.

- In pdf formaat naar rosa@vaneesterenmuseum.nl.

Selectieproces

Jurering wordt gedaan door het Van Eesteren Museum in samenwerking met Jaleesa Clows. De uitslag van de selectie wordt bekendgemaakt op woensdag 15 mei 2024.

Honorarium

Het kunstenaarshonorarium wordt bepaald met de calculator van het BKNL.

Over het museum

Het Van Eesteren Museum vertelt een breed en actueel verhaal over stedenbouw, vanuit de historie van de naoorlogse Amsterdamse Uitbreidingswijken. Het museum gaat over het leven en gedachtegoed van stedenbouwkundige Cornelis van Eesteren en zijn team. Het museum is in het hart van Amsterdam Nieuw-West gelegen en bestaat uit een buitenmuseum, een binnenmuseum en een jaren vijftig museumwoning. Het museum organiseert verschillende tentoonstellingen, wandelingen, excursies, gesprekken en andere activiteiten. Het museum bevindt zich sinds 2017 in een nieuw gebouwd museumpaviljoen aan de Sloterplas.

10 Apr
10 May
Open Call
Tentoonstellingsruimte met tentoonstelling Skateboard City.
Tentoonstellingsruimte met tentoonstelling Vrouwen van het AUP.
Open Call