For Women Only

July

Wat hebben Tupperware, de Ladyshave en de Satisfyer gemeen? Het zijn producten die speciaal gemaakt zijn voor vrouwen.

In de zomer van ons thematische jaar "Jakoba Mulder’s Zielsverwanten", gericht op de rol van vrouwen in architectuur en design, tonen we de designtentoonstelling For Women Only. De tentoonstelling onderzoekt de kracht van vormgeving en hoe producten de positie van vrouwen in de maatschappij beïnvloeden.

For Women Only gebruikt onze collectie interieurobjecten uit de jaren '50 en '60 en de Goed Wonen traditie als uitgangspunt. We laten zien hoe het productontwerp van toen de maatschappelijke verwachtingen over vrouwen weerspiegelt en onderzoeken hoe dit nu is.

In de tentoonstelling zijn nog niet eerder getoonde objecten te zien dankzij een samenwerking met NEMO Science Museum (verzameling Peter de Weijer) en het Henri Baudet Instituut (TU Delft).

For Women Only is gecureerd door Lisa Hardon, Asuka Kondo en Mijke Tonnon.