Vrouwen bouwen Nieuw-West

Daniël Goedkoopschool door Manon Peyrot, 1960, Stadsarchief Amsterdam

Architectuur en stedenbouw: zéker tijdens de wederopbouwperiode was dit een typisch mannenbolwerk. Voor vrouwen was het uiterst moeilijk om een beroep als architect uit te oefenen. Toch zijn er zeker een aantal vrouwen geweest die prachtige ontwerpen in Nieuw-West hebben gerealiseerd. Stedenbouwkundige Jakoba Mulder is daar een bekend voorbeeld van.

Fiets mee en ontdek wat vrouwen hebben gebouwd in Nieuw-West. Het wordt hoog tijd om ook vrouwen als Manon Peyrot, Koos Pot-Keegstra en Janneke Willemsen eens in het zonnetje te zetten. Wie waren zij? Wat was hun inbreng? Hoe zien hun gebouwen eruit? Deze fietstocht brengt ons langs 10 verrassende projecten van vrouwelijke ontwerpers en architecten.

Let op: Voor deze fietstocht heb je een eigen fiets nodig.

Tijd 13.30

Toegankelijkheid Bekijk hier de toegankelijkheid van het Van Eesteren Museum.

Voertaal Nederlands

Locatie De fietstocht start op het pleintje Sara Burgerhartstraat 1-3, hoek Wiltzanghlaan en eindigt bij het Van Eesteren Museum.

Tickets zijn alleen vooraf via de website te koop.

19 May
No items found.