Vrouwen van het AUP #3:

June
June
15:00

Zondag 9 juni vindt het derde Van Eesteren Gesprek plaats, met het thema van de tentoonstelling Vrouwen van het AUP. In 2024 staat de programmering van het Van Eesteren Museum in het teken van vrouwen in de ontwerpwereld. Om daad bij woord te voegen zet het museum zich in voor vrouwen in de ontwerpwereld door alle culturele producties door vrouwen te laten ontwerpen. De tentoonstelling Vrouwen van het AUP werd ruimtelijk ontworpen door bureau Ira Koers en het grafisch ontwerp was van Vanessa van Dam. Maar hoe verhouden zij zich zelf tot dit onderwerp? Hoeveel kregen ze in hun opleiding hierover mee? Hoe verhouden ze zich in relatie tot dit onderwerp tot andere generaties ontwerpers, zowel de oudere als jongere generatie? En heeft het onderwerp van de tentoonstelling over dit onderwerp doen nadenken? Kom het te weten tijdens het derde Van Eesteren Gesprek op 9 juni.

Tijdens dit gesprek wordt ook de tentoonstellingscatalogus Vrouwen van het AUP uitgereikt.

Schrijf je hier in voor een exemplaar.

Vrouwen van het AUP
De tentoonstelling Vrouwen van het AUP belicht het werk van vier architecten die voor de Gemeente Amsterdam afdeling Dienst Publieke Werken werkten en een bijdrage leverden aan het Algemeen Uitbreidingsplan in Amsterdam (AUP) van 1935. Tot op heden is het AUP altijd toegeschreven aan stedenbouwkundige Cornelis van Eesteren en een team van mannelijke architecten. Deze tentoonstelling vertelt echter een ander verhaal.

Tijd 15.00 - 17.00 uur
Toegankelijkheid Bekijk hier de toegankelijkheid