Join het Blauwe Zone Festival in Nieuw-West!

Datenight bij de Cinema de Vlugt, een museumbezoek aan het Van Eesteren Museum of één van je favo comedian bewonderen in het theater. In Nieuw-West kan het allemaal. Maar in hoeverre maak jij hier als Amsterdammer gebruik van of ben je bekend met de culturele diversiteit van het stadsdeel? In het eerste weekend van juli vindt het Blauwe Zone Festival plaats, waarbij jij wordt meegenomen in de kunst & cultuur wereld van Nieuw-West.

In het eerste weekend van juli openen culturele instellingen, kunstenaars en makers in Nieuw-West de deuren om daar aan de hand van een gezamenlijk thema speciale programmering aan te bieden. De culturele organisaties, kunstenaars en cultuurmakers geven allen hun eigen interpretatie en invulling van dit thema. Om het event zo toegankelijk mogelijk te maken, willen wij ervoor zorgen dat de meeste bezoeken gratis worden aangeboden en voor deelname aan een workshop of activiteit maximaal 5 euro per persoon wordt gevraagd. Gezien de hoeveelheid cultureel aanbod en de grote van het stadsdeel, is het niet mogelijk als bezoeker om alle ateliers te bezoeken. Daarom willen wij ook een samengestelde fietstour aanbieden met meerdere hoogtepunten. Bezoekers worden op verschillende tijden door verschillende personen (bewoners/makers uit Nieuw-West) rondgeleid door het stadsdeel.

Ben jij of ken jij een culturele organisatie, kunstenaar of cultuurmaker uit Nieuw-West die zou willen aansluiten bij het festival en/of een buurtbewoner (vanaf 16 jaar) die graag zou willen aansluiten in ons adviespanel?

Meld je dan hier aan!